Search impression share ili udio u pretraživanjima prikazuje mjerne podatke koji su često dosta podcijenjeni i u drugom planu. Zato je bitno na samom početku napomenuti da su to jedni od glavnih pokazatelja koje marketinški stručnjaci trebaju koristiti kako bi imali bolji uvid u tržišni udio i u pojavljivanje oglasa. Uz ove podatke, moguće je biti bolji od konkurencije, kvalitetnije optimizirati i poboljšati izvedbu Google AdWords kampanja.

Što je udio pojavljivanja u pretraživanjima?

Udio pojavljivanja u pretraživanjima je broj impresija tj. prikazivanje oglsa koje je postigla vaša kampanja, podijeljeno s procijenjenim brojem impresija koji bi ona mogla ostvariti. Procjena je bazirana na raznim podacima kao što su geolokacija, publika, ocjena kvalitete itd. Ovi podaci su vam korisni kako bi povećali vidljivost vaših oglasa tj. kako bi povećali dio kolača ukupnog prometa. Udio pojavljivanja dijeli se na 4 oblika:

  • udio pojavljivanja (pretraživačka mreža) – broj prikazivanja vaših oglasa tj. impresija, podijeljen s procijenjenim brojem pojavljivanja koje ste mogli ostvariti na pretraživačkoj mreži. Ovaj podatak vam govori koliku ste publiku dohvatili, neovisno o ključnim riječima koje koristite. Uz ove podatke možete znati veličinu vašeg tržišta.
  • izgubljeni udio pojavljivanja vašeg oglasa na pretraživačkoj mreži (budžet) – udio koji ste izgubili zbog ne dovoljno velikog budžeta tj. zbog ograničenosti vašeg budžeta. Ovaj podatak mogući je na razini kampanje.
  • izgubljeni udio pojavljivanja vašeg oglasa na pretraživačkoj mreži (poredak) – udio pojavljivanja vašeg oglasa kojeg ste izgubili radi loše pozicije oglasa. Pozicija oglasa dobiva se umnoškom maksimalne cijene koju ste spremni izdvojiti za klik i ocjene kvalitete vaše ključne riječi (quality score-a). Znači, ključna riječ s najvišim ulogom i ocjenom kvalitete će ostvarivati najbolje pozicije. Zato je potrebno da pripazite na minimalnu cijenu po kliku.
  • udio pojavljivanja oglasa (točno podudaranje na pretraživačkoj mreži) – ukupan broj pojavljivanja vašeg oglasa, temeljenih na ključnim riječima točnog podudaranja, koji ste mogli ostvariti tj. koliki ste udio ostvarili s ključnim riječima točnog podudaranja.

Također postoji i slični mjerni podaci za prikazivačku mrežu kao što je udio pojavljivanja – prikazivačka mreža,  izgubljeni udio pojavljivanja vašeg oglasa na prikazivačkoj mreži (budžet), izgubljeni udio pojavljivanja vašeg oglasa na prikazivačkoj mreži (pozicija).

Gdje se nalazi?

Ovu metriku moguće je pronaći na razini kampanje, grupe oglasa i ključne riječi.

Na svom Google AdWords računu pronađite opciju “stupci“ te kliknite na “izmjeni stupce“.

Search impression share

Pronađite na izborniku “konkurentni podaci“  i dodajte “udio u pojavljivanjima pretraživanjima“ ili neki drugi oblik.

udio u pretraživanjima

Zašto su podaci o udjelu o pojavljivanju bitni?

Ako koristite ove podatke, lakše ćete razumjeti tržište te samu izvedbu vaših kampanja. Ovi mjerni podaci su mogući i kod grupa oglasa i ključnih riječi te ih, uz njihovu pomoć, možete lakše optimizirati i utjecati na njezinu uspješnost. Ako imate dobro strukturirani AdWords račun i kampanje, izvještaj o udjelu pojavljivanja će vam biti zanimljiviji. Dobro pratiti ove metrike te optimizirajte tako da udio pojavljivanja kvalitetnih grupa oglasa bude što bliži maksimumu.  Izvještaj o gubitku udjela zbog pozicije i budžeta također je vrlo bitan jer vam govori kakvu optimizaciju trebate napraviti kako bi ostvarili bolje rezultate.

Kako iskoristiti ove mjerne podatke?

Postoji nekoliko načina kako iskoristiti dobivene podatke:

  • redovito pregledavajte izvještaj o udjelu u pojavljivanju u pretraživanjima najboljih kampanja. Pobrinite se da budžet  ne ograničava vaš promet i ograničava vaše najbolje kampanje.
  • provjerite da slabe pozicije vašeg oglasa također ne ograničavaju vaše najbolje kampanje.
  • segmentacija sata u danu omogućuje da saznate kakva je pokrivenost oglasima u određeno doba danu. Ovo je posebno zahvalan podatak ako sumnjate da je broj konverzija slabiji u određeno vrijeme a kampanje su vam ograničene s budžetom.
  • Pregledajte koliki ste broj pojavljivanja izgubili zbog slabijih pozicija te pokušajte to optimizirati povećavanjem ocjenom kvaliteta te relevantnosti oglasa. Ukoliko je ocjena kvalitete već dobra onda povećate cijenu klika.

Jako je bitno da imate dobro postavljene konverzije i da ih dobro pratite. Trebate znati što korisnik radi kada klikne na vaš oglas zato uz pomoć ovih podataka fokusirajte se na one koje vam donose najbolje rezultate.  Bitno je da se oglas pojavljuje na kvalitetnim i relevantnim ključnim riječima. Udio pojavljivanja u pretraživanju može biti metrika koja će vam pomoći da na najbrži način poboljšate izvedbu vaših kampanja na pretraživačkoj mreži.  Svaki klik ima svoj trošak te je bitno da ulažete u one ključne riječi koje konvertiraju. Zato iskoristite potencijal takvih ključnih riječi, grupa oglasa ili kampanja.

Ocijenite uslugu

-50%

Ostvarite popust od

50% danas

Molimo upišite telefon i email adresu

Hvala vam

na povjerenju!

Ostvarite popust 50%

Hvala na podacima!

kontaktirati ćemo vas ubrzo