Da bi internet prodaja funkcionirala nije dovoljno imati kvalitetne proizvode ili usluge te napraviti web stranicu prekrasnog dizajna. Bitno je zadovoljiti potrebe ciljane publike, zato se u ovom članku fokusiramo na web stranicu sa tehničkog i marketinškog aspekta, a sve u svrhu da korisniku pružimo potpuni doživljaj. Tek kada zadovoljite osnovne tehničke karakteristike web stranice, možete prijeći na kvalitetu sadržaja, jedno bez drugog jednostavno ne funkcionira. Isto tako zapamtite nije bitno ono što se Vama sviđa, već što se sviđa publici koju imate na vašem sajtu.

Savladajte prepreke i poboljšajte svoje online poslovanje

Internet prodaja – naučite kako prodavati preko interneta sa tehničke strane:

• Navigacija

Jasna navigacija web stranice je preduvjet da bi se posjetitelj znao koristiti vašom web stranicom i doći do proizvoda ili usluga koje ga interesiraju. Izbornik treba biti uredan i koncizan. Kategorizacija asortimana proizvoda ili usluga prema logičnoj podjeli, sa pripadajućim linkovima.

• Veličina slika

Smanjite veličinu slika jer one opterećuju web stranicu, čine je sporijom, isto tako većinom su i nepotrebne u velikom broju. Pobrinite se da za svaku sliku koristite programe za uređivanje slika kako bi ih sveli na minimalnu veličinu datoteke, kvalitetu nećete izgubiti, a uštediti ćete resurse. Duljina učitavanja sadržaja, slika ili videa kvare korisnički doživljaj te posjetitelj gubi interes, te odlazi sa sajta.

• Skripte

Izbjegavajte korištenje skriptnih jezika na web stranici osim ako je zaista neophodno. Teške skripte usporiti će vrijeme učitavanja web stranice, a može doći i do pada web preglednika. Skripte nisu podržane u svim preglednicima, stoga posjetitelji mogu propustiti važne informacije. Provjerite svoju web stranicu u više preglednika, ukoliko dobro izgleda u jednom ne mora značiti da će izgledati u ostalima.

• Optimizacija prema uređajima

Jedna od najbitnijih stvari je mobile responsive web site, odnosno web stranica prilagođena mobilnom i tablet pretraživanju. Prema zadnjim podacima Google-a saznajemo da je postotak korisnika koji koriste pametne telefone prilikom pretraživanja čak 61%, dok tablet uređaje 24% korisnika. Ovi podaci dovoljno govore koliko je bitno da stranica bude optimizirana za sve uređaje (mobitel, tablet, desktop), isto tako provjeriti kako se prikazuje na različitim mobilnim platformama (iOS, Android, Windows). Bez optimizacije web stranice, posebice web shopa prema mobilnim uređajima, internet prodaja je zagarantirana neuspjehom, gubite veliki dio tržišta, posjetitelji koji jednom steknu loše korisničko iskustvo, najčešće se više ne vraćaju.

• Mapa internet stranice

Sitemap, mapa weba ili mapa internet stranice predstavlja listu koja se sastoji od svih stranica koje se nalaze unutar web sajta.Važnost mape internet stranice najviše se očituje kada su u pitanju web stranice i shop-ovi znatne veličine sa kompleksnom strukturom. Mapom sajta, stranica je uredna i čitka kako za vlasnike tako i korisnike te stranice. Istovremeno štedite vrijeme sebi i korisnicima.

Internet prodaja – naučite kako prodavati preko interneta sa marketinške strane:

Koristeći ADWORDS OGLAŠAVANJE imate mogućnost svoj proizvod prikazati ciljanoj skupini korisnika. Uz Google AdWords oglašavanje vaša stranica i vezani proizvodi bit će istaknuti u tražilici prilikom upisa određenim pojmova vezanih za vaše poslovanje.

• Proizvodi na stranici

Fokusirajte se na najtraženije proizvode, posebice na naslovnici web stranice. Istaknite 3-5 najpopularnijih ili proizvoda koji vam donose najveći input (ali pritom pripazite da ne biste poslali krivu poruku koja će odbiti posjetitelje kao npr. cijena proizvoda ili usluge). Testiranje proizvoda i pozicija je najbolji način kako biste vidjeli koja opcija ima najbolji učinak.

• Dobre strane naslova

Naslov je prvo što posjetitelj može vidjeti, zato je potrebno razmisliti o naslovu proizvoda ili usluge, kako bi potaknuli korisnika da pročita više i da se odluči na kupnju. U samom naslovu morate se fokusirati na ono zašto korisniku treba određeni proizvod ili usluga. Da vam dočaram uzmimo da je u pitanju proizvod: dječja podloga za igru.
Neki bi stavili naslov: “Zabavna i edukativna dječja podloga za igru“, takav naslov nije prodajan, opisuje proizvod i ne čini ga atraktivnim. Razmislimo koja je ciljna skupina za ovaj proizvod? Roditelji. Zašto njima to treba? Kupuju proizvod svome mališanu kako bi ga učinili sretnim, ali i realno nakratko pronašli malo vremena za sebe. Umjesto prve opcije, prodajni naslov bi mogao izgledati ovako: “Otkrijte podlogu za igru u kojoj će Vaš mališan provoditi najviše vremena.“ Karakteristike proizvoda ostavite za sljedeću točku.

• Uvjerite ih da je proizvod baš za njih

Najčešća greška je puko nabrajanje karakteristika i opisivanje proizvoda. U tekstu o proizvodu morate ih uvjeriti zašto bi kupili baš taj proizvod. Ostati ćemo i dalje na dječjoj podlozi za igru. Osim što je zabavna i edukativna, potrebno je napisati što dijete može naučiti na toj podlozi odnosno na što podloga potiče dijete (promatranje, motoričke sposobnosti…), podloga je najvjerojatnije šarena pa treba reći kako će dijete lako raspoznavati boje, ukoliko ta podloga ima jastučiće znači da je ugodna i za spavanje, tu treba napomenuti da dijete kada se umori, lako zaspe u najdražoj podlozi itd. Zaključak je da se treba napisati korist od proizvoda ili usluge, ukoliko posjetitelja ne uvjerite u benefiti vašeg proizvoda najvjerojatnije ga nećete oduševiti i neće ostvariti kupnju.

• Zadobijte povjerenje

Ova točka je najteža kada je u pitanju internet prodaja posebice kod novih posjetitelja, ali ne i nemoguća. Prva stvar koju je potrebno postaviti na stranicu jesu reference, posebice kada je u pitanju uslužna djelatnost. Postavite na web stranicu tvrtke s kojima surađujete, koje koriste vaše usluge, te isto tako zamolite ih da napišu par rečenica o dosadašnjoj suradnji, kako biste mogli postaviti na stranicu. Potrebno je da iza te reference stoji potpis osobe koja je koristila vaš proizvod ili uslugu, odnosno u slučaju pravne osobe u potpisu treba stajati osoba koja predstavlja tvrtku s kojom surađujete. Još nešto što vam može uvelike pomoći u pridobivanju novih kupaca/ klijenata je npr. da mogu vratiti proizvod u roku 30 dana ukoliko nisu zadovoljni ili po pitanje usluge da im ponudite besplatnu prezentaciju, probnu verziju i sl.

• Vizualizacija

Internet prodaja je neopipljiva i samim time teško je zadobiti povjerenje, ali ljudi su vizualna bića, te vizualni elementi na web stranici mogu učiniti prodaju većom. Slika ili video čini vaš proizvod ili uslugu stvarnom, te može slati snažnu poruku kupcu, naravno s naglaskom na relevantnim slikama i videu sukladno proizvodu ili usluzi, u suprotnom možete poslati krivu poruku koju posjetitelji neće shvatiti. Uvijek je dobro postaviti vizualne segmente pri vrhu stranice ili kraj poziva na akciju (kupi ovdje, naruči, pošalji upit…). Uvijek možete testirati pozicije pomicanjem, izmjenom slika, te pažljivim praćenjem primijetiti što vam najviše generira promet u željenu prodaju.

Da bi internet prodaja imala prostora za rast potrebno je privući posjetitelje na web stranicu. Kako ostvariti veću posjećenost web stranice, te kako učiniti da bi prodaja putem interneta funkcionirala moći ćete pročitati u sljedećem članku pod nazivom:

Načini za veću posjećenost web stranice i kako učiniti da internet prodaja raste

Internet prodaja – Kako prodavati preko interneta
5 (100%) 1 vote

Ostvarite popust 50%

Hvala na podacima!

kontaktirati ćemo vas ubrzo

-50%

Ostvarite popust od

50% danas

Molimo upišite telefon i email adresu

Hvala vam

na povjerenju!