Većina web stranica složit ćete se s nama ima problema sa zadržavanjem korisnika. Kako spriječiti visoki bounce rate i napuštanje stranice unutar nekoliko sekundi?

Prije svega za to je zaslužno korisničko iskustvo, tj. UX ( user experience ) koje uvelike utječe na odluku posjetitelja. Kada kažemo odluku mislimo na sljedeći korak koji će posjetitelj napraviti nakon što dođe na vaš web.

Želite li da Vaša stranica bude funkcionalna ona prije svega mora izgledati jasno i jednostavno.

Korisničko iskustvo koje stranica pruža prema potencijalnom kupcu je jedan od ključnih čimbenika koji odlučuje da li ćete ostvariti prodaju ili ne.

Pri dolasku na stranicu svaki se korisnik mora osjećati sigurno. Vaš zadatak je izgraditi povjerenje između Vas i kupca.

Postavite se na mjesto kupca i pitajte … Zašto naručiti uslugu baš preko ove stranice? Što je to toliko dobro da se naklonim ovdje? Da li je to cijena, proizvod koji je jedinstven, da li su to stalne akcije ili popusti, brza dostava, veliki izbor asortimana … Veliki broj ljudi još uvijek je neodlučno po pitanju kako treba izgledati internet stranica, bez obzira radilo se o web shopu ili web stranici izrađenoj kroz neki CMS. Određeni elementi na webu su neophodni i bez obzira kakav posao vodili trebate standardizirati stranicu tako da uskladite dizajn i strukturu.

Krenimo redom:

Dizajn stranice – to je pojam koji se doživljava na različite načine. Dizajn nije taj koji će vam raditi prodaju jer o ukusima se ne raspravlja. Nekome je nešto lijepo što drugome nije i obrnuto. Ono što smo naglasili u prvoj rečenici bitna je jednostavnost. Naravno dizajn mora biti u skladu s onim što nudite. Web stranica mora sadržavati kvalitetne slike i usklađene boje.

Vaša stranica mora sadržavati sljedeće stavke:

AŽURNOST I SIGURNOST – koristite li CMS kao platformu za vaš web pobrinite se za njegovu sigurnost i sigurnost korisnika koji posjećuju vašu stranicu. Pripazite da ste uvijek na najnovijoj verziji CMS-a kao što to moraju biti i svi instalirani moduli i pluginovi.

LOGOTIP – bilo bi dobro da na svojoj stranici koristite profesionalni logotip, dizajniran od strane grafičkog dizajnera (često se postavlja u gornji lijevi kut stranice). Logotip je nešto po čemu ćete sutra biti prepoznatljivi, posebice ako je kreativan.

SEARCH BAR – odnosno traka za pretraživanje je vrlo koristan alat jer kupci proizvode i informacije traže na različite načine. Postoji određena skupina korisnika koja točno zna što želi. Zato je ova traka neophodna na stranici.

SLIKE I 360 SLIKE: Slike su bitan faktor na stranici jer one privlače kupce. Slike moraju biti čiste i kristalno jasne tako da se vide svi detalji proizvoda. Prilikom postavljanja slika pripazite na njihovu veličinu u MB. Slike koje su „teške“ sporo se učitavaju i to nije dobro. Također vam nepotrebno oduzimaju prostor na serveru. Savjet je da vam sve slike budu iste dimenzije po pikselima u galeriji. Ako postoji mogućnost bilo bi dobro da se svi proizvodi u galeriji mogu pogledati u opciji 360 stupnjeva.

UVEĆANJE PROIZVODA: Koristite alate koji omogućuju da korisnici uvećavaju (zoomiraju) proizvod i određene točke na njemu.

PRAZNA STRANICA ILI BLOG: Nikada nemojte kretati u prodaju sa stranicom koja je prazna ili nepotpuna. To ostavlja negativan dojam na poslovanje. Prije nego krenete s poslovanjem sve treba biti spremno i posloženo.

VIDEO: odlična stvar je ako imate video za određene proizvode, tada možete otvorite vlastiti  Youtube kanal. Postavite video i povežete ga sa stranicom na kojoj se nalazi proizvod. Korisnici će tako biti u mogućnosti vidjeti i na drugačiji način doživjeti vaš proizvod.

POČETNA STRANICA: Idealan primjer početne stranice možete vidjeti na apple.com ili victoriassecret.com . Početna stranica trebala bi vam poslužiti kao mjesto gdje su vam u krupnom planu objavljeni najpopularniji proizvodi, zadnji proizvodi ili najnovije vijesti, istaknute cijene i popusti za određene usluge.

BLOG: Opcija bloganja i pisanja članaka je odlična stvar i Google to voli. Pisanjem različitih recenzija i zanimljivih članaka u kojima su ubačeni linkovi prema proizvodu povećat će se posjećenost na stranici i prilika za prodajom.

SLIČNI PROIZVODI: Uključite na svojoj stranici opciju sličnih proizvoda. Ukoliko prodajete isti proizvod različitih proizvođača i kvalitete, dajte korisnicima na znanje da imaju veći izbor. Kada korisnik pregledava određeni artikl mora mu se ispod nuditi popis sa slikama i informacijama sličnih proizvoda.

DOSTUPNOST PROIZVODA I USLUGA: Nitko ne želi gubiti vrijeme na usluge i proizvode koje trenutno ne radite ili nemate na stanju. Omogućite korisnicima vidljivu informaciju da u svakom trenutku znaju koju uslugu mogu naručiti i u kojem vremenskom periodu možete ispoštivati dogovor.

POSEBNE PONUDE, POPUSTI, BESPLATNA DOSTAVA … Kada kupac dođe na stranicu vaš zadatak je da ga tamo zadržite. Najlakši način za to je da na stranicu stavite banner  tj. informaciju gdje nudite akciju ili popust ili besplatnu dostavu ili nešto četvrto. U primjeru možete pogledati stranicu koja primjenjuje tu taktiku kohls.com .

FILTER PROIZVODA: Korištenjem ovog alata korisnicima ćete omogućiti da brže i jednostavnije dođu do željenog proizvoda, pritom im pružajući mogućnost odabira boja, modela, sortiranja po cijeni, brandu itd. Najčešće se ovaj filter postavlja s lijeve strane web stranice.

SOCIAL MEDIA IKONE: Gotovo 20% kupaca u web trgovine i na stranice dolazi preko društvenih mreža. Bitno je imati otvorene društvene mreže, na njima biti aktivan, te isto tako gumbiće postaviti na vidljivo mjesto pored svakog proizvoda, te na vrh stranice  i u footer stranice.

TELEFONSKI BROJ PODRŠKE: Neki korisnici mogu imati problema prilikom narudžbe ili se jednostavne ne snalaze na stranici. Omogućite im na vidljivom mjestu broj telefona na koji Vas mogu dobiti za eventualna pitanja. Broj se često stavlja u desni gornji kut stranice.

CHAT SUSTAV: Omogućava korisniku da u realnom vremenu postavi pitanje dok se nalazi na stranici. Ovo je brz način da sazna odgovor u svega par sekundi, bez potrebe da piše mailove i da zove.

DOSTAVA: Jasno navedite i definirajte način i cijenu dostave. Poželjno je ispod svakog artikla staviti rok u kojem korisnik može očekivati proizvod na vratima. Primjerice, unutra 5 radnih dana.

O NAMA, UVJETI KORIŠTENJA, POLICA PRIVATNOSTI: Jasno kreirajte, popunite i istaknite ove linkove na stranici.

BREADCRUMB: navigacijska traka koja korisniku u svakom trenutku pruža uvid u to gdje se nalazi na stranici, u kojoj je kategoriji, potkategoriji ili artiklu. Pogledajte breadcrumb u primjeru s AliExpressa: Home > All Categories > Computer & Office > Computer Peripherals > Monitors & Accessories > LCD Monitors

Vidi link: goo.gl/WS3UrJ

DETALJI I OPIS PROIZVODA: Poželjno je da svaki proizvod bude na svoj način opisan (nikako kopiran od druge strane). Google voli tekst koji je jedinstven, a ne kopija. U opis uključite sve informacije za koje smatrate da su bitne za proizvod.

KOMENTARI I OCJENE: Omogućite komentare ispod proizvoda, pohvale i kritike su itekako dobre. To su stvari koje morate prihvaćati u svakodnevnom poslovanju. Većina ljudi prije nego kupi proizvod voli pročitati recenzije i komentare drugih. Postoji način da se proizvod ocijeni sa zvjezdicama od 1-5, tako da možete i tu opciju uključiti za svaki proizvod.

Sve navedene stavke uveliko doprinose kvaliteti ne samo web stranice nego i boljim marketinškim rezultatima, bilo kroz Google AdWords oglašavanje ili neki drugi kanal.

Imate problem sa svojom stranicom?

Kontaktirajte nas

Vaše ime i prezime

Vaša email adresa

Kontak telefon

Vaša poruka

Ocijenite uslugu

Ostvarite popust 50%

Hvala na podacima!

kontaktirati ćemo vas ubrzo