Što je remarketing?

Prije nego li se objasni pojam dinamičkog remarketinga, potrebno je ukratko objasniti pojam standardnog remarketinga. Znači, Google AdWords remarketing je oblik online oglašavanja na prikazivačkoj odnosno display mreži, koja vam uz pomoć kolačića, omogućuje da se serviraju određeni Google oglasi onim korisnicima koji su pregledali vašu web stranicu, dok pretražuju druge portale. Jedina mana ovog oblika je to što je sadržaj oglasa ograničen. Znači, kreirate Google oglas koji će se pojavljivati svim vašim korisnicima koji su posjetili vašu web stranicu. Recimo, ako je korisnik pretraživao određenu stranicu koja nudi mnogo proizvoda, onda će oglas standardnog remarketinga koristiti poziv da ponovno posjeti tu stranicu. No što ako korisnika zanimaju točno određeni proizvodi na toj stranici?

Što je dinamički remarketing?

Dinamički remarketing je napredniji oblik remarketinga i jedini odgovor na to pitanje. To je dinamičko Google oglašavanje u kojemu se prikazuju oglasi izrađeni za one korisnike koji su pogledali vašu web stranicu i proizvode za koje bi mogli imati određeni interes. Ovaj oblik dovodi standardni remarketing na jednu veću razinu. Znači, dinamički remarketing vam omogućuje da se ponovno povežete s korisnicima koji su već pregledali vašu web stranicu ili s onima koji su već ostvarili kupnju te im se serviraju Google oglasi s proizvodima za koji imaju interes.

Dakle, dinamičkim remarketingom ostvarujete mogućnost prikazivanja oglasa na temelju specifičnog sadržaja ili proizvoda koje su korisnici pogledali dok su bili na Vašoj web stranici.

Tada točno tim korisnicima nudite proizvode koje su istraživali na drugim portalima uz Google prikazivačku mrežu. Također, bitno je stvoriti listu za one korisnike koji su već napravili konverziju. Takvi korisnici imaju pozitivno iskustvo te ih je lakše navesti da izaberu novi proizvod s vaše web stranice.

Koja je svrha dinamičkog remarketinga? 

Glavna svrha dinamičkog remarketinga je da se korisnicima prikazuju relevantni Google oglasi o proizvodima, koje su korisnici pogledali na vašoj web stranici, dok pretražuju druge portale. Recimo, ako korisnik pregleda Vašu stranicu zbog određenog proizvoda koji želi kupiti ali još nije siguran za određene detalje te nije spreman na kupnju, tada uz pomoć kolačića prisjećate korisnika na točno određen proizvode koji ga je interesirao. S obzirom na to da je korisnik upoznat s vašom stranicom i ima određeno iskustvo, veća je šansa da će se vratiti. Znači, ako se dinamički remarketing provede na valjan način, ovaj oblik Google oglašavanja će nagovoriti korisnika da se vrati na stranicu i da opet razmisli o vašim željenim akcijama

Dinamički Google remarketing vs. standardni remarketing

Dinamični remarketing ima veću snagu od standardnog remarketinga jer s njime ažurirate oznake stranica o atributima specifičnim za branšu tako da prikupite dodatne informacije i da možete suziti publiku na temelju tih atributa. Možete prikupiti stavke kao što su ID proizvoda s kojima korisnici uđu u interakciju na maloprodajnim web lokacijama i informacije o polazištima o odredištima koje korisnici unesu na web lokacijama. Nakon ažuriranja oznaka izvadite odgovarajuće dinamičke atribute u Analyticsu i povežite sa svojim AdWords računom. S ažuriranim oznakama i odgovarajućim atributima u AdWordsu sada možete izraditi grupe publika kojima možete posluživati personalizirane Google oglase za remarketing. Sadržaj oglasa temelji se na podacima koje prikuplja Google Analytics.

Podjela korisnika

Google dinamički remarketing usmjeren je na određene segmente posjetitelja na temelju njihove aktivnosti

  • svi posjetitelji – svi korisnici koji su došli na vašu stranicu
  • opći posjetitelji – osobe koji su posjetili vašu web stranicu ali nisu vidjeli specifične proizvode. Dinamički Google oglas će tada uključiti najpopularnije proizvode s vaše stranice.
  • osobe koje su napustile košaricu – osobe koje su dodale proizvode u košaricu ali nisu dovršili kupnju. Dinamički oglas će staviti prioritet na one oglase koji su dodani u košaricu te će ih kombinirati s drugim pregledanim i preporučenim proizvodima.
  • osobe koje su vidjele proizvod – osobe koje su vidjele specifične stranice na vašoj web stanici ali nisu dodali određeni proizvod u košaricu. Dinamički Google oglasi će prikazati proizvode koje je korisnik vidio i kombinirati ih s preporučenim proizvodima.
  • postojeći kupci – osobe koje su kupile proizvod. Dinamički Google
  • oglasi će prikazivati proizvode koji s njima povezani te često traženi

Kako funkcioniraju Google oglasi kroz dinamički remarketing?

Dinamički remarketing se odvija uz pomoć piksela, koji su dosta slični kolačićima, te se uz njihovu pomoć prati kako se korisnik ponaša na stranici te koje je specifične stranice pregledao. Piksel Google- ovog dinamičkog remarketinga djeluje kao napredni oblik kolačića te oglašivači mogu pratiti specifični proizvod, kategoriju ili brand i onda se prilagoditi korisnicima te dostaviti im informacije o točno tim proizvodima. Tzv GDR pikseli prikupljaju podatke o korisnicima, njihov ID, vrsti stranice, proizvodu koji su pregledali i njihovoj cijeni te se dinamički kreira oglas.

Pikseli vs. kolačići

Pikseli koriste linije kodova kako bi zadržali podatke o posjetiteljima vaše web stranice. Kolačići se spuštaju kada su posjetitelji na vašoj stranici i pohranjuju podatke kao što su  klikovi, stranice koje su posjetili itd., kako bi remarketing Google oglasi bili kasnije servirani.

Kolačići ne pohranjuju “senzitivne“ podatke o posjetiteljima kao što su ime, telefonski broj ili adresu tj. podatke koji mogu ugroziti sigurnost korisnika. Oglašivači koriste kolačiće kako bi utvrdili gdje su korisnici, koji su napustili stranicu, na web- u, kako bi mogli zakupiti taj oglasni prostor.

Postavljanje dinamičkog remarketinga

Postoje određeni preduvjeti da bi krenuli s ovakvim oblikom Google oglašavanja

  • Morate ažurirati analytics koda za praćenje tako da podržava značajke oglašavanja
  • Povežite svoj AdWords i analytics račune
  • Povežite svoj google Merchant Centar i AdWords račune

Prvi korak u kreiranju dinamičkog remarketinga je određivanje Vaše vrste djelatnosti koji predstavljaju vaši proizvodi ili usluge. Ovaj prvi korak je ključan na temelju toga određujete vrstu “feed“-a, prilagođenih parametara i izgleda oglasa koje ćete upotrebljavati.

Kreiranje Google kampanje

Kroz sljedeće korake kreirat ćete kampanju za dinamički remarketing. Prije svega trebate odabrati kampanje te odabrati display kampanju tj. kampanju za prikazivačku mrežu.

google oglasi

U daljnjem dijelu odaberite tj. proširite prikaz dodatnih postavki te uključite opciju “upotreba dinamičkih oglasa“. Tada odaberite padajući izbornik vrste djelatnosti te odabirete onu djelatnost koja najviše odgovara vašem poslovanju. Ako niti jedna ponuđena djelatnost ne odgovara vašem poslovanju onda odaberite “Drugo (prilagođena opcija)“. Nakon toga kliknite na “postavi remarketing“.

postavi remarketing

Nakon klika na “postavi remarketing“  Google AdWords će vas provesti kroz 3 koraka kako bi ste izabrali feed, postavili oznaku za remarketing i izabrali popise.

pregled popisa

Nakon toga kliknite na “povratak na kampanju“ odaberite feed te unesite naziv kampanje i oblik licitiranja.

Automatsko licitiranje

Kada postavljate dinamički remarketing, dobar savjet je da odaberete opciju automatskog licitiranja. Tako optimizirate ciljanje koje omogućuje prikazivanje oglasa u pravom vremenu na pravom mjestu na prikazivačkoj mreži, te tako poboljšavate svoju izvedbu. Koristi se u situacijama kada želite doseći nove korisnike, zadržati trenutačnu cijenu po korisniku ili cijeni po konverziji.

automatsko licitiranje

Nakon toga izradite grupu oglasa tako da odabrete “interese i remarketing“, kliknite na popise za remarketing te odaberite koji popis želite koristiti u toj grupi oglasa

Izrada feeda

Sljedeći korak je izrada “feed“-a tj. skup svih proizvoda ili usluga koje želite oglašavati. Izradit ćete feed u obliku csv., tsv., xls. i xlsx te zatim prenijeti u AdWords

izrada feeda

Odaberite odjeljak “biblioteka za dijeljenje“ te u odjeljku “podaci o tvrtki“ odaberite “prikaz“.

feed dinamickog prikaza Google oglasa

Odaberite “+ podaci“ te kliknite na “feed dinamičkog oglasa“ i odaberite vrstu djelatnosti. Ako je već kreirana kampanja onda odaberite fed koju je AdWords automatski izradio tijekom postavljanja kampanje, prenesite datoteku i preskočite ostale korake.

naziv feeda

Unesite naziv “feed-a“ te kliknite na “pregledaj datoteku“ i priložite klikom na “prenesi i pregledaj“.

Označavanje web stranice

Zatim dodajete oznaku za dinamički remarketing s prilagođenim parametrima na web lokaciji.

Oznaka dodaje posjetitelje web stranice na popise za remarketing tako što pomoću prilagođenih parametara iz Vaše oznake povezuje posjetitelje s ID – om proizvoda ili usluga.

oznacavanje web stranice

Otvorite “biblioteku za dijeljenje“ u odjeljku publika i kliknite prikaz. Pri vrhu zaslona pronađite i kliknite na “prikaz pojedinosti o oznaci“

oznaka za remarketing

Nakon toga odaberite “postavljanje“. Klikom na “prikaz AdWords oznaka za web-lokacije“ dobiti ćete kod za remarketing koji trebate dodati na svoju web-lokaciju. Dodajte oznaku na svaku stranicu prij oznake </body>

Dinamički Google oglasi: izrada

Posljednji korak je kreiranje dinamičkih oglasa koji će povlačiti proizvod ili uslugu iz Vašeg feeda-a. AdWords odlučuje koje će stavke uključiti u Vaše oglase tako što traži podudaranje ID-ova stavke u Vašem feedu i ID – ova koji su povezani s posjetiteljima koji su pregledali određene dijelove Vaše web lokacije.

Odaberite “kampanje“ na vrhu zaslona te odaberite kampanju za dinamički remarketing.

kampanja dinamicki remarketing

Kliknite na “oglas“ te na padajućem izborniku odaberite “galerija oglasa“

galerija oglasa

Odaberite stavku “Dinamički Google oglasi“ te zatim “Izradi“

izrada dinamickih Google oglasa

Ako birate slikovne oglase onda Vam predlažemo da odaberete neka AdWords automatski izabere između željenih izgleda ili odaberite jedan AdWords izgled.

izgled Google oglasa

Kliknite spremi i pregledaj.

Kada ste sve pripremili bilo bi dobro provjeriti jeste li sve napravili kako treba

  • postavljeni su proračun, strategija licitiranja
  • feed je odobren i prenesen. Provjerite u podaci o tvrtki
  • oznaka i prilagođeni parametri su aktivni. Provjerite pod publika
  • popisi za remarketing su dodani u grupu oglasa „interesi i remarketing“
  • dinamički Google oglasi su postavljeni i odobreni. Provjerite u galeriju oglasa

Savjeti iz prakse

Dosta su rijetke web stranice na kojima korisnik obavi željenu akciju pri prvoj posjeti, točnije samo njih 2%. Upravo ta brojka govori koliko je dinamički remarketing bitan jer preostalih 98% korisnika treba vratiti nazad na vašu web stranicu, kako bi se povećala vjerojatnost konverzije. Dinamički remarketing u praksi ima veći povrat na investiciju tj. ROI u odnosu na druge oblike oglašavanja. Također, osobe koje su već obavile željen akcije lakše će te akcije ponoviti. Sam uspjeh dinamičkog remarketinga ovisi o nekoliko varijabli kao što su: kvalitetno postavljanje kampanja, koga ste izabrali za dinamički remarketing, vaši ciljevi, korisnici, web stranica te koliko često optimizirate kampanje.

Budite svjesni da će vaša web stranica i vaši korisnici utjecati na efikasnost i uspjeh same kampanje no najbitnije je da imate jasne ciljeve. Slika govori 1000 riječi Jedan od savjeta je da uključite slike u Google oglase. Takvi Google oglasi češće konvertiraju te samim time imaju bolji povrat na investiciju nego samo tekstualni oglasi. Također, zapamtite da se ovaj oblik oglašavanja fokusira na korisnike koji su već bili na vašoj web stranici. Što god im želite pokazati i koju informaciju poslati, morate znati tko su i što žele. Licitiranje Mnogi digitalni marketinški stručnjaci smatraju da se treba povećati cijena po kliku za one koji su napustili košaricu. Postoji mnogo razloga zašto bi korisnik napustio košaricu. Bez obzira koji je uzrok, ti korisnici su imali namjeru kupiti u jednom trenutku te je automatski veća vjerojatnost da će upravo ti korisnici prije kupiti nego ostali. Također, smanjite cijenu na one korisnike koji nisu pregledali proizvode jer im je manja vjerojatnost da će izvršiti kupnju. Testiraj, testiraj, testiraj Glavno pravilo svake kampanje je testiranje. Uvijek testirajte. Ako ne testirate nove ideje, ponude i strukture onda ne možete napredovati.

Ono što bi svakako trebali testirati su:

  • veličina publike·
  • impresije·
  • licitacije·
  • odredišne stranice·
  • format oglasa, stil, sadržaj·
  • demografiju i lokaciju.

Zašto Google oglasi kroz dinamički remarketing?

Uz pomoć dinamičkog remarketinga možete izraditi jedan oglas koji će se dinamički prikazivati prilagođenu poruku točno određenom korisniku. Prema raznim istraživanjima, dinamički remarketing može udvostručiti rezultate u stopama konverzije te smanjiti trošak po konverziji i do 60%. Također, pametno ga je koristiti i na više uređaja. Kada oglašivači dodaju mobilno ciljanje u kampanje za remarketing, moguće je povećanje u konverzijama za 15% i to uz isti trošak.

Remarketing je odličan način na koji možete ciljati kupce koji su već izrazili interes za vaš brand tj. web stranicu. Također, remarketing je odličan način da povećate broj konverzija te interes korisnika koji su upoznati s vašim webom. Ponovnim povezivanjem s takvim kupcima povećava mogućnost da rezultiraju kupnjom u odnosu na one koji nemaju iskustva s vašom stranicom.

Većina korisnika koji posjećuju web stranicu, ju i napuste bez da obave željene akcije tj. to je čak 98% cjelokupnog prometa. To je mnogo upita ili prodaja koje vaša stranica nije ostvarila i u koju možete posebno ulagati.

Google oglasi kroz dinamički remarketing
5 (100%) 1 vote

Ostvarite popust 50%

Hvala na podacima!

kontaktirati ćemo vas ubrzo

-50%

Ostvarite popust od

50% danas

Molimo upišite telefon i email adresu

Hvala vam

na povjerenju!